Hur går säljprocessen till?

    Hur går säljprocessen till?

    Det första man måste gå igenom är att alla dokument för bostaden finns – vi syftar på lagfart, notasimple, energicertifikat, senaste el och vattenräkning samt community fee och även IBI. Anledningen till det är att vi måste göra en kontroll så att alla dokument stämmer mot hur bostaden ser ut och att den är registrerad på rätt sätt. Vi bokar sedan upp ett möte där vi går igenom bostaden och värderar den. Efter det skriver vi ett kontrakt där vi är överens om arbetet vi ska göra och vilken ersättning vi ska få vid en försäljning. När detta är gjort fotograferar vi bostaden och sedan publicerar vi den på vår hemsida, övriga aktuella bostadsportaler, andra digitala kanaler samt matchar bostaden mot vårt breda kundregister.

    HusmanHagberg är en av landets ledande mäklarkedjor med över 100 kontor och drygt 400 medarbetare i både Sverige och Spanien. Vi är privatägda och fristående från banker och försäkringsbolag. Många av våra medarbetare bor i området där de arbetar. Med ett äkta engagemang och en passion för sitt yrke vinner de kundernas hjärtan. Det är därför vi är mäklaren med nöjdare kunder. Välkommen att bli nöjd du också!

      © 2020 HusmanHagberg